Testmozgást orvosi rendelvényre

Testmozgást orvosi rendelvényre

Életmód, Szerző: - március 26. 58

Annak ellenére, hogy mindenki tisztában van a testmozgás egészséges életmódban betöltött szerepével, az emberek többsége mégsem hajlandó ezt megvalósítani, még ha elméletben egyetért is vele. Egy nemrég megjelent közlemény címe szerint fel kellene írni receptre a betegeknek és az egészségeseknek is a rendszeres testedzést. A munka beszámol a legújabb testmozgási irányelvekről is. Ezek szerint, ha valaki enyhe intenzitású mozgást végez (pl. könnyű kerti munka, könnyű séta), akkor ezt mindennap legalább 60 percig kell végezni a jótékony hatás érdekében. A közepes intenzitású mozgásformákat (pl. tempós gyaloglás, 15-20 perc/1,6 km) heti 3-5 alkalommal legalább 20-60 percig kell gyakorolni. Aki pedig az erős intenzitású edzést választja (pl. futás, úszás), annak szintén heti 3-5 alkalommal legalább 20 percig kell végeznie. Ezek az értékek természetesen csak a szükséges minimumot jelölik, ennél többet nem tilos mozogni. A mozgás alól az idősebbek sem kivételek. Pl. egy 70 kg-os, 68 éves nőnek napi 3 km gyaloglást, heti 2x30 perc kerti munkát és másik 20 perc kerti locsolást javasolnak  Egy 70 kg-os 52 éves férfi esetében heti 5 alkalommal 30 perc gyaloglás (6 km/h sebességgel), heti kétszer 30 perc úszás, és heti egy alkalommal 1 óra teniszezés optimális. Tehát mindegy, hogy mit csinálunk, kerti munka vagy gyaloglás, vagy sport, a lényeg, hogy ne engedjük ellustulni a szervezetet, vagy ha ellustultunk, akkor ideje váltani!


 
futás úszás teniszezés sport edzés mozgás lustulás
Életmód

Aki nem alszik, magas vérnyomásos lesz

március 19.

Az alvás fontos szerepet játszik egészségünkben, habár az időhiány miatt sokszor szeretnénk megspórolni az „elvesztegetett” órákat. Számos bizonyíték áll már rendelkezésre, hogy ...

Kapcsolatban
2016. november 08.

Aktuális programok